wtorek, 22 września 2015

Porowatość włosów – olejowanie


Olejowanie włosów jest dla mnie nieodłącznym składnikiem pielęgnacji, jest ono ratunkiem dla zniszczonych, łamliwych i suchych włosów, rozdwojonych końcówek lub wypadających włosów. Służy ono w procesie nawilżania i regeneracji włosów.


Zabieg olejowania włosów przeprowadza się na 1-3 godzin przed myciem (lub znacznie dłużej, ja preferuję zostawić olej na włosach przez całą noc). Kurację zaleca się stosować 1-2 razy w tygodniu, ale ja osobiście polecam stosować ją codziennie. Częstość takich zabiegów zależy w dużej mierze też od tego ile razy w tygodniu myjemy włosy i w jakim są stanie.

Dobierz olej do swojej porowatości włosów:

Porowatość niska
Do takiego typu włosów jak wskazuje na to budowa będą pasowały oleje o małych cząsteczkach, nasycone, wnikające.
-olej kokosowy
-rycynowy
-babassu
-cupuacu
-olej palmowy
-olej lniany
-masło shea
-masło kakaowe

Porowatość średnia
Takiego rodzaju włosy docenią oleje jednonasycone, pół wnikające z wysoką zawartością omega-3 i omega-6.
-macadamia
-olej ze słodkich migdałów
-sezamowy
-oliwa z oliwek
-ryżowy
-olej z orzechów arachidowych
-arganowy
-jojoba
-z pestek dyni

Porowatość wysoka
Ostatni rodzaj włosów to wysokoporowate tutaj sprawdzą się oleje wysokonasycone, niewnikające.
-olej z wiesiołka 
-olej z orzechów włoskich
-olej lniany
-słonecznikowy 
-sojowy
-olej z pestek truskawki
-olej z pestek winogron
-olej z pestek arbuza
-olej z ogórecznika
-olej z nasion jabłka

Dajcie znać w komentarzu jakie są wasze ulubione oleje i czy widzicie rezultaty olejowania :D.

 Moonlight Cat





1 komentarz:

  1. Mam włosy niskoporowate, a mimo to najlepiej się u mnie sprawdzają oleje dla średniej porowatości. Do olejowania przed myciem używam mieszkanki oleju migdałowego i jojoba, a do ujarzmiania włosów na sucho arganowego. Ten drugi to mój faworyt, bo z siana na głowie, które mam zawsze rano, robi gładkie i proste włosy.

    geek-blonde.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń